Μέσα στον πανζουρλισμό του κορονοϊού συμβαίνουν ιδιαιτέρως σοβαρά και ενδιαφέροντα γεγονότα, τα οποία μηδαμινή δημοσιότητα παίρνουν.
Και η ανάληψη ενός εξαιρετικά μεγάλου έργου από την γερμανική Siemens, αυτού της διασύνδεσης ηλεκτροδότησης Κρήτης - ηπειρωτικής Ελλάδας, είναι ένα από τα πολλά και σοβαρά που λαμβάνουν χώρα αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, με τους Έλληνες κλειδαμπαρωμένους στα σπίτια τους, εξαιτίας του φόβου της επιδημίας.
Εάν ένα τόσο μεγάλο έργο είχε επιχειρηθεί να δοθεί στη Siemens πριν από μερικά χρόνια, οπότε ακόμα εκκρεμούσε η δικαστική διαδικασία για το θεωρούμενο ως το μεγαλύτερο οικονομικο-πολιτικό σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης, και ήταν νωπές οι μνήμες για τα "δωράκια" σε πολιτικούς και κρατικούς παράγοντες προκειμένου να παίρνει ο γερμανικός κολοσσός μεγάλες δουλειές στην Ελλάδα, θα είχαν σηκωθεί τα πόδια να βαρέσουν το κεφάλι.
Τώρα, όμως, απλά είναι μια βαριεστημένη ημέρα φόβου της δίσεκτης εποχής του κορονοϊού.
Εάν η όποια κυβέρνηση είχε τολμήσει να δώσει ένα τόσο μεγάλο έργο στη Siemens, ενώ ο πρώην επικεφαλής της, Μιχάλης Χριστοφοράκος, είναι ακόμα άφαντος, έχοντας βρει ασφαλές καταφύγιο στη Γερμανία, θα είχε προκληθεί μείζων πολιτικός σάλος.
Τώρα, απλά, εν μέσω της τούρλας του κορονοϊού, η Siemens, παρά τις "αμαρτίες" της, επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο των μεγάλων έργων της Ελλάδας, δίχως κανείς να δίνει την παραμικρή σημασία. Πόσο μάλλον, αφού άπαντες ασχολούνται με τα της επιδημίας.
Ενδιαφέρον είναι, επίσης, ότι το έργο της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής δίδεται στη Siemens, σε μια περίοδο, κατά την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, το ελληνικό Δημόσιο έχει στραφεί κατά των εμπλεκομένων στο σκάνδαλο των μεγάλων προμηθειών της Siemens στον ΟΤΕ, και φέρεται να ζητάει περί τα 68 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση. Επιπλέον, κατά τις ίδιες πληροφορίες, και ο ΟΤΕ φέρεται να ζητάει για τις ίδιες συμβάσεις αποζημιώσεις ύψους 14 εκ. ευρώ.
Είναι εντυπωσιακό, πάντως, ότι η Siemens επανακάμπτει στην Ελλάδα, χωρίς ποτέ να έχουν φωτιστεί οι πολλές και σημαντικές πτυχές αυτού του μείζονος πολιτικο-οικονομικού σκανδάλου. Από τα "δωράκια" σε τηλεοράσεις, τηλεφωνικά κέντρα, ταξιδάκια σε διοργανώσεις της formula1, μέχρι τις παχυλές μίζες και τις γεμάτες χρήμα samsonite σε κόμματα και πολιτικούς.
Σε τίποτα από αυτά δεν έπεσε άπλετο φως. Άλλοι πολιτικοί, όπως - όπως συγκάλυψαν τις ευθύνες τους, και άφησαν τον χρόνο να λειτουργήσει σαν "βάλσαμο" για να ξεχαστούν όλα. Άλλοι έσπευσαν να υποβαθμίσουν τις κατηγορίες, κάνοντας λόγο για "κακεντρεχείς" δημοσιογράφους που φούσκωναν τα γεγονότα. Κάποιοι έλεγαν ότι είναι απαράδεκτο να ποινικοποιούνται οι "φιλικές" σχέσεις με τους μιζαδόρους της Siemens. Και τέλος, ορισμένοι λίγοι, παραδέχτηκαν την ενοχή τους, για να πέσουν -κι αυτοί- στα μαλακά.
Κι' όμως, το σκάνδαλο της Siemens είναι ο καθρέφτης της διαφθοράς που σημάδεψε τις τελευταίες δεκαετίες το πολιτικο-οικονομικό σύστημα της χώρας μας. Πολύ περισσότερο, το ίδιο το σύστημα της πολιτικής - κρατικής και οικονομικής διαπλοκής που ενεπλάκη σε αυτό το σκάνδαλο, είναι αυτό που οδήγησε την χώρα στην καταστροφή. Με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να είναι ανίκανη σήμερα να αντιμετωπίσει -έστω και στοιχειωδώς- τον κορονοϊό.
Και τώρα, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, η Siemens επανακάμπτει στα "πάτρια" εδάφη της, παίρνοντας μεγάλες δουλειές. Όπως, λοιπόν, έγινε γνωστό προ ημερών, η Siemens σε κοινοπραξία με την εταιρεία ΤΕΡΝΑ είναι η ανάδοχος του διαγωνισμού για τους σταθμούς μετατροπής διασύνδεσης Κρήτης και Αττικής, ύψους 370 εκ. ευρώ.
Συνολικά, το ύψος του έργου της διασύνδεσης, το οποίο χρηματοδοτείται με ευρωπαϊκά κονδύλια, ανέρχεται σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες, από τα 370 εκατομμύρια, τα 280 θα πάνε κατευθείαν στη Γερμανία. Κι' αυτό, διότι, κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ελληνική θυγατρική, Siemens Hellas, δεν θα αναλάβει ούτε καν κάποιο μέρος του έργου. Ωστόσο, καταβάλλονται προσπάθειες για κάτι, έστω και μικρό.
Άκρως ενδιαφέρον είναι ότι, παλαιότερα, κατά τη διερεύνηση του σκανδάλου, και της ανάληψης ευθυνών εκ μέρους της Siemens Γερμανίας, η μητρική εταιρεία είχε δεχτεί έναντι του ελληνικού Δημοσίου την υποχρέωση να στηρίξει με κάθε τρόπο την θυγατρική της στην Ελλάδα.
-Η διαγωνιστική διαδικασία για τη μελέτη, την προμήθεια και την εγκατάσταση δύο Σταθμών Μετατροπής και ενός Υποσταθμού για τη διασύνδεση Κρήτης - ηπειρωτικής Ελλάδας, ξεκίνησε στις 24 Μαΐου 2019.
-Την 1η Νοεμβρίου 2019 υπεβλήθησαν δεσμευτικές προσφορές από τις κοινοπραξίες GE-NARI-MYTILINEOS (Μυτιληναίος) και SIEMENS-TEΡNA (Μητρική Siemens Γερμανίας και όμιλος Περιστέρη).
Τότε, κατά πληροφορίες, η κυβέρνηση έκρινε ότι, λόγω του ότι βρισκόταν σε εξέλιξη δικαστική διαδικασία για τα σκάνδαλα Siemens, έπρεπε να δοθεί αναβολή στον διαγωνισμό. Επισήμως, βέβαια, λέγεται ότι η εξέταση των προσφορών και των μελετών κράτησε τέσσερις μήνες, και ότι η τεχνική αξιολόγηση ολοκληρώθηκε στις 13 Μαρτίου 2020.
-Στις 26 Μαρτίου 2020, και ενώ η Ελλάδα βρισκόταν σε κατάσταση συναγερμού, εξαιτίας του κορονοϊού, κατατέθηκε βελτιωμένη προσφορά (!). Το τίμημά της διαμορφώθηκε στα 370 εκ. ευρώ (358,6 εκ. ευρώ για την κατασκευή των σταθμών και τα 11,4 εκ. ευρώ για τη συντήρησή τους).
-Στις 30 Μαρτίου 2020, και ενώ η χώρα μας βρισκόταν σε καραντίνα, η "Αριάδνη Interconnection" (ΑΔΜΗΕ) ανακοίνωσε ότι η δουλειά κατακυρώνεται στη Siemens - ΤΕΡΝΑ.
Η σύμβαση πρέπει να υλοποιηθεί εντός 36 μηνών. Το έργο πρόκειται να ενταχθεί για συγχρηματοδότηση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΣΠΑ 2014-2020). Εκτιμάται ότι το 2023 η Κρήτη θα ηλεκτροδοτείται από το ηπειρωτικό σύστημα.
antinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου