Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

Citroen 2CV: η Ιστορία ενός Θρύλου

γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

Λίγα χρόνια πριν από τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο η Δυτική Ευρώπη προσπαθεί να καταστήσει το αυτοκίνητο ως μέσο λαϊκής ιδιοκτησίας και μεταφοράς. Στη Ναζιστική Γερμανία προσπαθούν να παράγουν το αυτοκίνητο μύθο: το VW σκαραβαίο. Στη Φασιστική Ιταλία το FIAT 500 – Topolino, ενώ στη Γαλλία η Citroen προσπαθεί να παράγει ένα οικονομικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο: το ανεπανάληπτο 2CV : deux chevaux, (κυριολεκτική μετάφραση : 2 ίπποι, επειδή ήταν φορολογητέοι, μόνο, οι δύο ίπποι)
Το 2CV ήταν, ήδη, έτοιμο από το 1939, αλλά λόγω του πολέμου θα παρουσιαστεί το 1948.

"Homο Axiopustus"

Πρόκειται για ένα σπάνιο είδος ανθρωποπιθήκου που προήλθε από άγνωστη μετάλλαξη του ανθρώπινου DNA. Πήρε το όνομά του από τον κορυφαίο εκπρόσωπο του είδους που επέλεξε να βαφτίσει με αυτόν τον όρο τους ομοίους του σε σύναξή τους στο κέντρο του ζωτικού τους χώρου, το κτίριο της πρώην ελληνικής Βουλής.