Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Πλούσια λαζάνια φούρνου χωρίς κρέας

Αυτά τα υπέροχα και μυρωδάτα λαζάνια είναι χωρίς κρέας
και ιδανικά για χροτοφαγική διατροφή!
Συστατικά

2 κ.σούπας ελαιόλαδο
1 κολοκυθάκι ψιλοκομμένο
200 γρ. μανιτάρια ψιλοκομμένα
1 κόκκινη πιπεριά καθαρισμένη και ψιλοκομμένη
2 σκελίδες σκόρδο λιωμένες ή τριμμένες
1 βάζο έτοιμη σάλτσα ντομάτας με βασιλικό
1 φλιτζ. γάλα καρύδας ή απλό γάλα
μια πρέζα μπούκοβο
μισό φλιτζ. λιαστές τομάτες, στραγγισμένες και ψιλοκομμένες
μισό φλιτζ. πλυμμένες πράσινες φακές
2 φλιτζ. φρέσκο σπανάκι
1 φλιτζ. φρέσκο βασιλικό
200 γραμμ. μοτσαρέλα σε φέτες
100 γραμμ. προβολόνε ή μετσοβόνε τριμμένο
1/3 φλιτζ. παρμεζάνα τριμμένη
λίγη έτοιμη πέστο για το σερβίρισμα
170 γραμμ. λαζάνια που δεν χρειάζονται βράσιμο

Ο μύθος της "κοινής κουλτούρας" στην εκπαίδευση

Της Natacha Polony, Γαλλίδας εκπαιδευτικού, από το εξαιρετικό της βιβλίο «Τα Χαμένα Παιδιά μας», (“Nos Enfants Gâchés”), στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πόλις.

- Αλήθειες για το «μοντέρνο» (νεοταξικό) εκπαιδευτικό σύστημα που περιφρονεί την κληρονομιά, την παράδοση και την αυθεντία, στερώντας από τους μαθητές την Παιδεία και υπηρετώντας τα σχέδια της παγκόσμιας ελίτ. Η «κοινή κουλτούρα» (culture commune) ορίστηκε επίσημα ως εκπαιδευτικός στόχος στην Γαλλία, από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και έκτοτε έχει γίνει ο επίσημος εκπαιδευτικός λόγος – σχεδόν σλόγκαν. Ο λόγος που προτάθηκε αυτή η έννοια είναι επειδή κρίθηκε περισσότερο «συναινετική» σε μια όλο και εντονότερα πολυπολιτισμική γαλλική κοινωνία, ιδίως στον χώρο των σχολείων, λόγω της μαζικής μετανάστευσης. Στην χώρα μας, (ως προοίμιο της "κοινής κουλτούρας"), έχει υιοθετηθεί ο όρος "διαπολιστιμική εκπαίδευση". Εκεί γίνεται λόγος για "ευάλωτες κοινωνικές ομάδες" και υποχρέωση να λαμβάνονται υπόψη "οι τοπικές συνθήκες και οι κοινωνικές και πολιτιστικές ιδιαιτερότητες της κάθε ομάδας στόχου" και να δίδεται "ιδιαίτερη βαρύτητα στην αποδοχή της διαφορετικότητας, την αλληλοκατανόηση, το σεβασμό και την εξάλειψη των στερεοτύπων και προκαταλήψεων, με στόχο την καλλιέργεια ενός πολυπολιτισμικού πνεύματος που θα διακατέχει το σχολείο του 21ου αιώνα".