Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός
Δάσκαλος, Κιλκίς
Δυστυχισμένε μου λαέ, καλέ κ᾽ ἠγαπημένε πάντοτ’ εὐκολόπιστε καί πάντα προδομένε
(Διονύσιος Σολωμός)
Λίγο πρίν ἀπό την Ἐπανάσταση ὁ ἀπροσκύνητος Κλέφτης, Θεόδωρος Γρίβας, συλλαμβάνεται ἀπό τό «θηρίο» τῶν Ἰωαννίνων, τόν περιβόητο Ἀλῆ πασᾶ καί καταδικάζεται σέ θάνατο δι᾽ ἀπαγχονισμοῦ. Ὁ σπουδαῖος ἀθηναιογράφος Δημ. Καμπούρογλου, στό Βιογραφικόν Σχεδίασμα (ἐκδ. «Βεργίνα», Ἀθήνα, σ. 18) γιά τόν ἀγωνιστή τοῦ ᾽21 Θ. Γρίβα, διασώζει ἕνα χαρακτηριστικό ἐπεισόδιο: «Ὅταν ὁ δήμιος ἐπλησίασε κρατῶν τό σχοινίον, ὁ Γρίβας ἐκάλυψε τήν κεφαλήν του διά τοῦ ἐνδύματός του. Ὁ σατράπης διέταξε τότε τόν δήμιον νά σταθῇ, τόν δέ Θεόδωρον νά πλησιάσῃ· καί τῷ εἶπε: Γιατί σκέπασες τό κεφάλι σου, φοβήθηκες τόν θάνατον; Δέν ἤξερες ὅτι ἀφοῦ ἀκολούθησες τή δουλειά τοῦ πατέρα σου αὐτή θά ἦταν ἡ τύχη σου; Δέν φοβήθηκα τόν θάνατο, ἀπεκρίθη ὁ Θεόδωρος, τόν φόβο τόν ἄφησα στήν κοιλιά τῆς μάνας μου, οὔτε θά μείνω χωρίς ἐκδίκησι· καί πατέρα ἔχω καί τέσσερεις ἀδελφούς· μά ντρέπομαι τόν κόσμο πού θά μέ ἰδῇ νά πεθάνω ἔτσι καί ἀπό τά χέρια τέτοιων παληανθρώπων (καί ἔδειξε τούς Γύφτους, οἵτινες συνήθως μετήρχοντο τό ἐπάγγελμα τοῦ δημίου). Ἐζήτησα τόν θάνατο, ὅπου ἔπρεπε, ἀλλ᾽ αὐτός μέ ἀρνήθηκε. Ἡ ἀπάντησις αὕτη τόσην ἐντύπωσιν ἔκαμεν εἰς τόν Ἀλῆ, ὥστε διέταξε νά μήν τόν ἀπαγχονίσωσι, ἀλλά νά τόν ρίψωσιν εἰς τάς φυλακάς».
Τρίτη 24 Μαρτίου 2015
Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015
Απάντηση του Απόστολου Ευθυμιάδη στην WWF
Ο κύριος Ιάσονας Κάντας, υπεύθυνος γραφείου τύπου WWF Ελλάς, και απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου (!!!) ισχυρίζεται μεταξύ άλλων ότι : " η ηλεκτρική ενέργεια που σχεδιάζεται να δίνει η Πτολεμαΐδα V μπορεί να υποκατασταθεί κάθε ώρα του χρόνου από συνδυασμούς αιολικών και φωτοβολταϊκών με αντλησιοταμιευτικούς σταθμούς της ΔΕΗ. Μάλιστα επειδή οι τελευταίοι θα προκύψουν από μετατροπή υφιστάμενων υδροηλεκτρικών της ΔΕΗ, το κόστος εγκατάστασης είναι μικρό, γεγονός που οδηγεί σε χαμηλότερο σταθμισμένο κόστος ενέργειας σε σύγκριση με το κόστος παραγωγής της Πτολεμαΐδας V. Γιατί να εμμένει η χώρα μας στην βρώμικη ενέργεια ακόμα και όταν αποδεικνύεται ότι θα είναι και ακριβότερη".
Στα ίχνη της Τρόικας - ολόκληρο το video (υπότιτλοι)
Σάββατο 21 Μαρτίου 2015
Αθήνα δεν θα (Κα)μίνη
Σε περίπτωση που δεν το έχετε μάθει ή δεν το έχετε καν αντιληφθεί. Η πρωτεύουσα είχε και έχει ακόμα δήμαρχο!
Το φωτογραφικό πρακτορείο Eurokinissi διένειμε χθες λήψεις του Χρήστου Μπόνη με κυρίως θέμα την περιοχή Γκάζι των Αθηνών. Ακριβώς εκεί βρίσκονται οι διοικητικές υπηρεσίες του δήμου και το γραφείο της άφαντης μεγαλοφυΐας του Γιώργου Καμίνη.
Το φωτογραφικό πρακτορείο Eurokinissi διένειμε χθες λήψεις του Χρήστου Μπόνη με κυρίως θέμα την περιοχή Γκάζι των Αθηνών. Ακριβώς εκεί βρίσκονται οι διοικητικές υπηρεσίες του δήμου και το γραφείο της άφαντης μεγαλοφυΐας του Γιώργου Καμίνη.
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΟΥΝ
«Βρισκόμαστε σε μία ιδιότυπη παράλυση η οποία για την πραγματική οικονομία έχει τεράστιο κόστος. Σήμερα υπάρχουν επιχειρήσεις που για πρώτη φορά δεν πληρώνουν μισθούς σε εργαζομένους, υπάρχουν εξαγωγικές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις εξαγωγές τους, το τραπεζικό σύστημα έχει πλήρως παραλύσει, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν ούτε καν στοιχειώδεις ανάγκες κεφαλαίου κίνησης για οποιαδήποτε επιχείρηση• μα δεν μπορεί να συνεχίζεται άλλο αυτή η κατάσταση».
Αυτά τα είπε ο Κούλης του Μητσοτάκη. Όχι, δεν τα είπε το 2010, το 2011, το 2012, το 2013, το 2014. Τα είπε χτες, 19 Μαρτίου 2015, σε συνέντευξή του στον Real. Ανακάλυψε ξαφνικά ο Κούλης του Μητσοτάκη ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν μπορούν να πληρώσουν τους μισθούς των εργαζομένων τους και ότι το τραπεζικό σύστημα έχει πλήρως παραλύσει. Τώρα έγιναν αυτά, για τον Κούλη του Μητσοτάκη. Τις τελευταίες 50 μέρες.
Αυτά τα είπε ο Κούλης του Μητσοτάκη. Όχι, δεν τα είπε το 2010, το 2011, το 2012, το 2013, το 2014. Τα είπε χτες, 19 Μαρτίου 2015, σε συνέντευξή του στον Real. Ανακάλυψε ξαφνικά ο Κούλης του Μητσοτάκη ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν μπορούν να πληρώσουν τους μισθούς των εργαζομένων τους και ότι το τραπεζικό σύστημα έχει πλήρως παραλύσει. Τώρα έγιναν αυτά, για τον Κούλη του Μητσοτάκη. Τις τελευταίες 50 μέρες.
Η δεκαετία 2015-2025
Από το Stratfor (σε ελεύθερη σύνοψη και μετάφραση)
Φυσικά και κάθε ομάδα αναλυτών (σε κάθε συνδρομητικό τέτοιο δελτίο) έχει την προκατάληψη της χώρας προέλευσης, ή των ανθρώπων πίσω από κάθε κείμενο. Η πραγματική αξία αυτών των αναλύσεων είναι η όποια μεθοδολογία διαφαίνεται στην ανάλυση. Η μεθοδολογία του συγκεκριμένου είναι ότι η ...γεωγραφία δεν αλλάζει και είναι αυτή που καθορίζει τις εξελίξεις, και φυσικά ο συσχετισμός δυνάμεων όπως είτε έχει προκύψει, είτε εξελίσσεται για τους λόγους που εξελίσσεται. Δηλαδή πιο πολύ "αξία", για μένα, έχει η ανάγνωση (και η κριτική αξιολόγηση) παρά το συμπέρασμα καθ' εαυτό. Και φυσικά, το γεωπολιτικό σκάκι. Η σύγχρονη, εξελιγμένη και ενισχυμένη εκδοχή του Μεγάλου Παιχνιδιού. Αν είστε Γερμανοί, φιλογερμανοί, Ρώσοι ή φιλορώσοι, δεν θα σας αρέσει αυτό το άρθρο.
Φυσικά και κάθε ομάδα αναλυτών (σε κάθε συνδρομητικό τέτοιο δελτίο) έχει την προκατάληψη της χώρας προέλευσης, ή των ανθρώπων πίσω από κάθε κείμενο. Η πραγματική αξία αυτών των αναλύσεων είναι η όποια μεθοδολογία διαφαίνεται στην ανάλυση. Η μεθοδολογία του συγκεκριμένου είναι ότι η ...γεωγραφία δεν αλλάζει και είναι αυτή που καθορίζει τις εξελίξεις, και φυσικά ο συσχετισμός δυνάμεων όπως είτε έχει προκύψει, είτε εξελίσσεται για τους λόγους που εξελίσσεται. Δηλαδή πιο πολύ "αξία", για μένα, έχει η ανάγνωση (και η κριτική αξιολόγηση) παρά το συμπέρασμα καθ' εαυτό. Και φυσικά, το γεωπολιτικό σκάκι. Η σύγχρονη, εξελιγμένη και ενισχυμένη εκδοχή του Μεγάλου Παιχνιδιού. Αν είστε Γερμανοί, φιλογερμανοί, Ρώσοι ή φιλορώσοι, δεν θα σας αρέσει αυτό το άρθρο.
Το κυβερνητικό σκάφος κάνει νερά από την αρχή…
Μια άλλη ιστορική πρωτοτυπία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είναι τούτη: Από την πρώτη μέρα της ζωής της εκδηλώνονται οι αντιφάσεις της οπορτουνιστικής της σύνθεσης και ετερογένειας.
Με νωπή ακόμα τη λαϊκή εντολή και όμως υπάρχουν «ανταρσίες», «προσωπικές πολιτικές», υποβόσκουσες και ανοικτές συγκρούσεις, ποικίλες αστειότητες:
Αν συμβαίνουν τέτοιες καταστάσεις στον πρώτο μήνα της κυβερνητικής ζωής, φανταστείτε το τι θα γίνει μετά από λίγο καιρό…
Με νωπή ακόμα τη λαϊκή εντολή και όμως υπάρχουν «ανταρσίες», «προσωπικές πολιτικές», υποβόσκουσες και ανοικτές συγκρούσεις, ποικίλες αστειότητες:
Αν συμβαίνουν τέτοιες καταστάσεις στον πρώτο μήνα της κυβερνητικής ζωής, φανταστείτε το τι θα γίνει μετά από λίγο καιρό…
Ανατολική παραδοσιακή μουσική και Τέχνη της Δύσης
Δήμητρα Αγγελίδου
Μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική σύμπραξη της ανατολικής παραδοσιακής μουσικής και της ζωγραφικής σε ένα βίντεο έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε με την Μαρία Θεοφανίδου, μουσικό και την Ματίνα Σταυροπούλου, ζωγράφο για το εγχείρημά τους αυτό. Τι συμβαίνει όταν το λαούτο αποτελεί έμπνευση για μια καλλιτεχνική αποτύπωση την ίδια κιόλας στιγμή;
Μ.Θεοφανίδου: ”Μάλλον είναι ο τρόπος που ο καθένας προσεγγίζει το αντικείμενό του. Κάθε φορά που ακούω ή παίζω μουσική, οι διαδρομές μιας μελωδίας αποτυπώνονται στο μυαλό μου όπως η κίνηση των ζωγραφικών γραμμών ενός πίνακα. Αλλά και όταν στέκομαι μπροστά σ’ έναν πίνακα, όταν εστιάζω λίγο πιο προσεκτικά στις λεπτομέρειές του, τότε παρατηρώ ότι είναι γεμάτος από μουσικές εντάσεις στα παιχνίδια των φωτοσκιάσεων, ετεροφωνικές γραμμές, συγκοπές, αντιχρονισμούς, παύσεις… Με την ιδέα να ζωγραφίζει ζωντανά η ζωγράφος την ώρα που εκτελείται η μουσική, νομίζω ότι δίνεται παραστατικότερα η σχέση των δύο αυτών τεχνών.
Μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική σύμπραξη της ανατολικής παραδοσιακής μουσικής και της ζωγραφικής σε ένα βίντεο έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε με την Μαρία Θεοφανίδου, μουσικό και την Ματίνα Σταυροπούλου, ζωγράφο για το εγχείρημά τους αυτό. Τι συμβαίνει όταν το λαούτο αποτελεί έμπνευση για μια καλλιτεχνική αποτύπωση την ίδια κιόλας στιγμή;
Μ.Θεοφανίδου: ”Μάλλον είναι ο τρόπος που ο καθένας προσεγγίζει το αντικείμενό του. Κάθε φορά που ακούω ή παίζω μουσική, οι διαδρομές μιας μελωδίας αποτυπώνονται στο μυαλό μου όπως η κίνηση των ζωγραφικών γραμμών ενός πίνακα. Αλλά και όταν στέκομαι μπροστά σ’ έναν πίνακα, όταν εστιάζω λίγο πιο προσεκτικά στις λεπτομέρειές του, τότε παρατηρώ ότι είναι γεμάτος από μουσικές εντάσεις στα παιχνίδια των φωτοσκιάσεων, ετεροφωνικές γραμμές, συγκοπές, αντιχρονισμούς, παύσεις… Με την ιδέα να ζωγραφίζει ζωντανά η ζωγράφος την ώρα που εκτελείται η μουσική, νομίζω ότι δίνεται παραστατικότερα η σχέση των δύο αυτών τεχνών.
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)