Παρασκευή 29 Απριλίου 2011
Πέμπτη 28 Απριλίου 2011
Τετάρτη 27 Απριλίου 2011
Γιατί η τσουκνίδα προκαλεί φαγούρα;
H τσουκνίδα ανήκει στην οικογένεια των κνιδοειδών, από την οποία έχουν λάβει το όνομά τους οι κνιδώσεις. «Ένοχοι» γι’ αυτό είναι κυρίως δύο βασικά συστατικά που περιέχονται στις τρίχες του φυτού (η τσουκνίδα είναι χνουδωτό φυτό, το οποίο στο σύνολό του καλύπτεται από τρίχες): Πρόκειται για την ισταμίνη και το φορμικό οξύ, που απελευθερώνονται με την αφή και προκαλούν αίσθημα καψίματος στο δέρμα. Οι τρίχες της τσουκνίδας, που είναι λεπτές μυτερές και μοιάζουν με τη βελόνα μιας σύριγγας, στο πάνω μυτερό άκρο είναι καλυμμένες με ένα εύθραυστο κυστίδιο, ενώ το κάτω άκρο είναι ελαφρώς διογκωμένο καθώς εκεί υπάρχουν δραστικές ουσίες.
Τρίτη 26 Απριλίου 2011
Ναόμι Καβάσε, Πληγωμένο Δάσος
Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Η γιαπωνέζικη ταινία της Ναόμι Καβάσε "Πληγωμένο Δάσος" περιγράφει την ιστορία δύο ανθρώπων που χάθηκαν στο δάσος όπου δεν μπόρεσαν να επιβιώσουν και πέθαναν. Η ταινία ονομάζει το δάσος «πληγωμένο», γιατί δεν μπορεί να θρέψει δυο ανθρώπους. Στην πραγματικότητα δεν είναι το δάσος πληγωμένο, αλλά οι άνθρωποι, που πέθαναν από τη θλίψη τους, γιατί δεν μπόρεσαν να βαστάξουν την απώλεια των αγαπημένων τους προσώπων. Ο θάνατος γι΄ αυτούς είναι λύτρωση, γιατί θέτει τέρμα στην αβάσταχτη θλίψη τους. Ο σύγχρονος άνθρωπος προβάλλει στη γη την αδυναμία του να ζήσει και βλέπει το τέλος της σαν τέλος της θλίψης του.
Η γιαπωνέζικη ταινία της Ναόμι Καβάσε "Πληγωμένο Δάσος" περιγράφει την ιστορία δύο ανθρώπων που χάθηκαν στο δάσος όπου δεν μπόρεσαν να επιβιώσουν και πέθαναν. Η ταινία ονομάζει το δάσος «πληγωμένο», γιατί δεν μπορεί να θρέψει δυο ανθρώπους. Στην πραγματικότητα δεν είναι το δάσος πληγωμένο, αλλά οι άνθρωποι, που πέθαναν από τη θλίψη τους, γιατί δεν μπόρεσαν να βαστάξουν την απώλεια των αγαπημένων τους προσώπων. Ο θάνατος γι΄ αυτούς είναι λύτρωση, γιατί θέτει τέρμα στην αβάσταχτη θλίψη τους. Ο σύγχρονος άνθρωπος προβάλλει στη γη την αδυναμία του να ζήσει και βλέπει το τέλος της σαν τέλος της θλίψης του.
Νοητική Υστέρηση – Σύνδρομα
Τα γεννητικά - οργανικά αίτια συνδέουν τη Νοητική Υστέρηση με κάποια Σύνδρομα.
Αναλυτικότερα:
Οι χρωμοσωμικές ανωμαλίες που αναφέρθηκαν παραπάνω ως αίτια για Ν.Υ αποτελούν τα πιο συνήθη αίτια για το Σύνδρομο Down, το Σύνδρομο Turner,το Σύνδρομο Klinefelter, το Σύνδρομο Martin - Bell ή αλλιώς σύνδρομο Εύθραυστου Χ και το Σύνδρομο του Prader- Willi.
Αναλυτικότερα:
Οι χρωμοσωμικές ανωμαλίες που αναφέρθηκαν παραπάνω ως αίτια για Ν.Υ αποτελούν τα πιο συνήθη αίτια για το Σύνδρομο Down, το Σύνδρομο Turner,το Σύνδρομο Klinefelter, το Σύνδρομο Martin - Bell ή αλλιώς σύνδρομο Εύθραυστου Χ και το Σύνδρομο του Prader- Willi.
Δευτέρα 25 Απριλίου 2011
San Giorgio dei Greci, Venezia & San Giorgio, Ferrara
Σήμερα, Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, εορτάζει ο Ιερός ΝαόςΆγιου Γεώργιου των Ελλήνων (όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται στα Ιταλικά San Giorgio dei Greci), ὀπου έχει την έδρα της η Μητρόπολης Ιταλίας και Μελίτης (Μάλτας).
Επίσης σήμερα εορτάζει και η Φερράρα (στα 30 χιλιόμετρα από την Μπολώνια) καθότι ο πολιούχος της Άγιος είναι ο Άγιος Γεώργιος. Ο καθεδρικός ναός στο κέντρο της Φερράρας είναι αφιερωμένος στον Άγιο Γεώργιο. Στην Φερράρα επί ευκαιρία της εορτής του Αγίου πραγματοποιείται κάθε χρόνο πανηγύρι με παιχνίδια για παιδιά, υπαίθριες αγορές κλπ.
Ακολουθούν φωτογραφίες από Βενετία, στις οποίες κυριαρχεί το περίφημο campanile pendente (καμπαναριό) του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων και μετά φωτογραφίες από την Φερράρα με το Duomo.
Επίσης σήμερα εορτάζει και η Φερράρα (στα 30 χιλιόμετρα από την Μπολώνια) καθότι ο πολιούχος της Άγιος είναι ο Άγιος Γεώργιος. Ο καθεδρικός ναός στο κέντρο της Φερράρας είναι αφιερωμένος στον Άγιο Γεώργιο. Στην Φερράρα επί ευκαιρία της εορτής του Αγίου πραγματοποιείται κάθε χρόνο πανηγύρι με παιχνίδια για παιδιά, υπαίθριες αγορές κλπ.
Ακολουθούν φωτογραφίες από Βενετία, στις οποίες κυριαρχεί το περίφημο campanile pendente (καμπαναριό) του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων και μετά φωτογραφίες από την Φερράρα με το Duomo.
Κυριακή 24 Απριλίου 2011
Σάββατο 23 Απριλίου 2011
Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού.
Στον Απόστολο μετά τη μεταφορά του Επιταφίου στα Αλληλουάρια, ακούγεται για πρώτη φορά ο στίχος:
Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού...
Η Εκκλησία αμέσως μετά την ταφή του Κυρίου, προβάλλει το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως.
Η έννοια της είναι μέσα στην απόλυτη θλίψη της ταφής του Θεανθρώπου, να μας προβάλλει αμέσως την προσμονή της Αναστάσεως.
Πόσο μακριά είναι οι άρχοντές μας που εκεί που νομίζεις θα ξεπροβάλει ένα φως, μια προσδοκία, μια ελπίδα φροντίζουν να προσθέτουν θλίψη.
Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού...
Η Εκκλησία αμέσως μετά την ταφή του Κυρίου, προβάλλει το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως.
Η έννοια της είναι μέσα στην απόλυτη θλίψη της ταφής του Θεανθρώπου, να μας προβάλλει αμέσως την προσμονή της Αναστάσεως.
Πόσο μακριά είναι οι άρχοντές μας που εκεί που νομίζεις θα ξεπροβάλει ένα φως, μια προσδοκία, μια ελπίδα φροντίζουν να προσθέτουν θλίψη.
Παρασκευή 22 Απριλίου 2011
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Τα Εγκώμια όπως ψάλλονται από μοναχούς της Μονής Βατοπαιδίου
Τον ήλιον κρύψαντα τας ιδίας ακτίνας
και το καταπέτασμα του ναού διαρραγέν
τω του Σωτήρος θανάτω, ο Ιωσήφ θεασάμενος
προσήλθε των Πιλάτω και καθικετεύει λέγων:
"Δός μοι τούτον τον ξένον,
Τον εκ βρέφους ως ξένον ξενωθέντα εν κόσω.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
ον ομόφυλοι, μισούντες θανατούσιν ως ξένον.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
ον ξενίζομαι βλέπειν του θανάτου τον ξένον.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
όστις οίδε ξενίζειν τους πτωχούς και τους ξένους.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
Ον Εβραίοι τω φθόνω απεξένωσαν κόσμω.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
ίνα κρύψω εν τάφω, ος ως ξένος ουκ έχει την κεφαλήν πού κλίνη.
και το καταπέτασμα του ναού διαρραγέν
τω του Σωτήρος θανάτω, ο Ιωσήφ θεασάμενος
προσήλθε των Πιλάτω και καθικετεύει λέγων:
"Δός μοι τούτον τον ξένον,
Τον εκ βρέφους ως ξένον ξενωθέντα εν κόσω.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
ον ομόφυλοι, μισούντες θανατούσιν ως ξένον.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
ον ξενίζομαι βλέπειν του θανάτου τον ξένον.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
όστις οίδε ξενίζειν τους πτωχούς και τους ξένους.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
Ον Εβραίοι τω φθόνω απεξένωσαν κόσμω.
Δος μοι τούτον τον ξένον,
ίνα κρύψω εν τάφω, ος ως ξένος ουκ έχει την κεφαλήν πού κλίνη.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)