Σε όποιο ιδιωτικό κανάλι και να βρεθείς, πρωΐ, μεσημέρι, βράδυ, υπάρχουν καθημερινές εκπομπές που με την μορφή διασκεδαστικού προγράμματος, προσφέρουν έναν αχταρμά ηλιθιότητας, αμάθειας, κομπλεξισμού, αγραμματοσύνης, κακογουστιάς, μεταφυσικών και σεξουαλικών αναζητήσεων, εμπαθειών, ψιθύρων, αντιζηλιών και κακορρημοσύνης, όπου οι πρωταγωνιστές έχουν ρόλους αλληλοσυμπληρούμενους, αλλά πεπερασμένους.
Οι καφετζούδες λένε τα μελλούμενα, διαφημίζοντας παράλληλα τα τηλεφωνικά μαντεία τους, όπου με ένα sms και 2 ευρώ μαθαίνεις τα πάντα...
Οι master chef, ηλικίας 8 έως 28 χρονών, μαγειρεύουν κοτόπουλο Νορβηγίας, σβησμένο σε κρασί Gewurztraminer, με σάλτσα από κορίανδρο, παπάγια, μύρτιλα, και γαρνιρισμένο με φυστίκια Ακτής
του Ελαφαντοστού.
Οι ακκιζόμενες σταρλετίτσες, διαλαλούν την σωματική πραμάτεια τους, πασχίζοντας εναγωνίως να βρούν κάποιο χορηγό.
Οι ναρκισσευόμενες μοντέλες, επιδεικνύουν τα πλούσια προσόντα τους που όμως δεν τους χάρισε ο Θεός, αλλά η γενναιοδωρία κάποιου επιχειρηματία, δια χειρός πλαστικού χειρούργου.
Οι πανελίστες, άνδρες, γυναίκες και οι άλλες, σχολιάζουν την ροζ καμαρίλα των «επωνύμων».
Οι κομμώτριες, μανικιουρίστες, αμπιγιέζ, γυμνάστριες και ψιμυθιολόγοι, παρελαύνουν κατά κύματα μπρος από τον τηλεοπτικό φακό, θαρρείς μια διαρκής θυσία στο Θεό της πλαστικής ομορφιάς.
Οι «δημοσιογράφοι», παίρνουν συνεντεύξεις από τους απόβλητους κάθε είδους reality και talent show, και από άλλους επιφανείς καλλιτέχνες του ελαφρού θεάματος.
Υπάρχουν επίσης και αυτοί που για κάποιο λόγο, γνωρίζουν την εξ αποκαλύψεως αλήθεια και τα μυστικά της επιτυχίας. Είναι πάντα τα ίδια πρόσωπα. Είναι οι κριτές για τα πάντα. Είναι οι κριτές των πάντων. Είναι οι κριτές των talent show.
Αυτό το αλλόκοτο γαϊτανάκι της καθημερινής κακογουστιάς, της διαρκούς προσβολής της αξιοπρέπειας των πολιτών, της ασύγγνωστης ηθικής και πνευματικής κατρακύλας, με πινελιές καταναλωτικής υπεροψίας, διδαχές απόκτησης εφήμερης δόξας και πλουτισμού δια της λαμογιάς, υπηρέτησε πιστά ο κριτής των πάντων, αυτοδημιούργητος κατά δήλωσή του, μεγαλοεκδότης. Ατυχώς όμως τόσο για τον ίδιο όσο και για τους εργαζομένους στην «αυτοκρατορία» των ψευδαισθήσεών του, απέτυχε να εκτιμήσει και να κρίνει τις ίδιες του τις πράξεις, που τελικώς σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας, της λογικής, αλλά και της κοινωνικής νομοτέλειας, τον οδήγησαν στην καταστροφή.
Τις τελευταίες ημέρες κατακλύζονται τα Μ.Μ.Ε. από συνεντεύξεις και δηλώσεις του κ. Αυτοδημιούργητου, με τις οποίες προσπαθεί να εξηγήσει στο κοινό του, τι έφταιξε και έφθασε στην χρεωκοπία. Αναλύσεις επί αναλύσεων στις εκπομπές που περιγράψαμε στην αρχή, για τα βαθιά νοήματα των λόγων του αυτοκράτορα των life style εντύπων, για τις αλληγορίες των λόγων του, για πεπερασμένα όρια των αντοχών ενός ανθρώπου, ακόμα και αν αυτός ονομάζεται Κωστόπουλος.
Όμως το reality της χρεωκοπίας που παρακολουθούμε τελειώνει. Ήδη είχαμε δύο αποχωρήσεις από το σπίτι. Πρώτος ο κ. Γαβαλάς και τον ακολούθησε ο κ. Κωστόπουλος.
Το παιχνίδι έχασε το ενδιαφέρον του.
Οι άνθρωποι που επέβαλλαν βιαίως το δικής τους εμπνεύσεως νεοπλουτίστικο savoir faire και savoir vivre, σε πολλούς ανυποψίαστους, αφελείς αλλά και συμπλεγματικούς πολίτες, σήμερα είναι παραδείγματα προς αποφυγή για όλους.
Οι άνθρωποι που με περισσή υπεροψία, επιδείκνυαν από τηλεοράσεως τα ακριβά σπίτια, αυτοκίνητα, ρούχα και κοσμήματά τους.
Οι άνθρωποι που με απύθμενο σαρκασμό και ανομολόγητη φιλαυτία εξηγούσαν με κάθε ευκαιρία, μπρος σε κάθε κάμερα, ποιά είναι η διαφορά στον ουρανίσκο τους, ενός Château Margaux του 1952, από ένα του 1945, σήμερα το μόνο που τους απομένει είναι να διεκδικήσουν θέση συμμετοχής σε ένα καινούργιο παιχνίδι που θα προβληθεί στην τηλεόραση. Θα ονομάζεται "Dancing With the Losers".
Σε αυτό έχουν μεγάλες πιθανότητες να διακριθούν.
Δημήτρης Μακρής.
filotimia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου